Una tesi de la UdL, premi de l'Observatori Català de la Justícia en Violència Masclista

El treball sobre matrimonis forçats de Laura Serramià Balaguer rep 6.000 euros

Notícia tesi
FOTO: UdL
L'Observatori Català de la Justícia en Violència Masclista (OCJVM) del Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada de la Generalitat ha premiat una tesi doctoral defensada a la Universitat de Lleida (UdL), en la primera convocatòria dels guardons OCJVM. Justicia restaurativa en supuestos de violencia de género: especial incidencia en los matrimonios forzados, de Laura Serramià Balaguer, rebrà 6.000 euros després d'obtenir la màxima puntuació entre els treballs presentats, 86 sobre 100. L'acte de lliurament tindrà lloc el proper dilluns, 13 de desembre, a Barcelona.

La tesi -dirigida per la catedràtica de Dret Penal de la UdL Carolina Villacampa Estiarte i la professora de la Universitat Rovira i Virgili (URV) Núria Torres Rosell - aborda el paradigma de la justícia restaurativa i la seua possible implementació als casos de matrimonis forçats, de forma complementària al procés penal. Serramià aposta per augmentar la prevenció i la protecció de les víctimes, en la línia del Protocol per la prevenció i l'abordatge del matrimoni forçat català, l'únic que existeix actualment a l'Estat espanyol.

Laura Serramià Balaguer és graduada en Dret per la URV i màster en sistema de justícia penal, coordinat per la UdL. També ha fet el programa de doctorat en Dret i administració d'empreses de la Universitat de Lleida, on va defensar la seua tesi el passat març.