Josep Baró, del Manuel de Montsuar, guanyador de la fase local de l'OE

La final de l'Olimpíada d'Economia tindrà lloc al juny a Madrid

210414_olimpiades-economia_guanyador
Josep Baró i Carme Badia / Foto: INS Manuel de Montsuar

Josep Baró, alumne de segon de batxillerat de l'INS Manuel de Montsuar, ha estat el guanyador de la fase local de l'Olimpíada d'Economia que va tenir lloc el passat 17 de març i els resultats de la qual s'han fet públics avui. Josep M. Rovira, del Màrius Torres, i Cristina Parejo, de l'Episcopal, segon i tercera, respectivament, acompanyaran Baró com a finalistes de la prova a la fase estatal, que se celebrarà a la Universitat Alcalà de Henares de Madrid els propers 21, 22 i 23 de juny.

L'edició d'enguany ha tingut lloc als diferents centres educatius i no a la FDET com és tradicional a causa de la COVID-19, que ja va impedir-ne la celebració el curs anterior. Això no ha estat obstacle perquè la participació s'hagi mantingut. Més de cent alumnes d'un total de deu centres de secundària de tota la província de Lleida es van inscriure a les proves.

L’Olimpíada d’Economia, que comprèn tres fases de competició (local, estatal i internacional), és un concurs acadèmic que té com a objectiu estimular i fomentar l’estudi de l’economia i de l’empresa entre els joves. El guanyador de la fase local rep com a premi la matrícula gratuïta de primer curs en qualsevol ensenyament de grau de la UdL.

La FDET n'és l'organitzadora de la fase local des del curs 2014/15 i aquest any ha comptat amb la coordinació de Yolanda Montegut Salla, vicedegana i cap d'estudis de la titulació en Administració i Direcció d'Empreses (ADE).