Els desafiaments del Dret a la Salut i Salut Pública en el segle XXI

Aquest 5 d’octubre la Sala de Juntes de la Facultat de Dret, Economia i Turisme ha acollit la Jornada “Los Desafios del Derecho a la Salud y a la Salud Pública en el Siglo XXI”. La jornada s’ha iniciat amb les conferències que han tingut com a tema central els desafiaments del Dret a la salut en el segle XXI.

La primera intervenció ha estat la del catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat de Lleida i de la Universitat de Saragossa Juan Pemán. El professor Pemán ha posat sobre la taula les qüestions candents en l’àmbit del dret a la protecció de la salut. La segona conferencia ha estat la de Josefa Cantero, professora titular de Dret Administratiu a la Universitat de Castella la Manxa. Cantero s’ha preguntat si la tendència a la universalització del servei públic sanitari és una crisi o una mutació dels seus trets configuradors?. La darrera ponència sobre aquesta primera qüestió central ha estat la de Claudia Tubertini, professora titular de Dret Administratiu a la Universitat de Bolonia. Tubertini ha parlat sobre el dret a la salut en temps de crisi econòmica.

La segona part de la jornada ha girat al entorn d’aquest plantejament els desafiaments del Dret a la salut pública en el segle XXI. Amb aquest tema com a eix central els diferents integrants de la taula han plantejat diferents posicionaments. Ildefonso Hernández, catedràtic de Salut Pública de la Universitat Miguel Hernández d’Alacant ha parlat sobre la qualitat de les normes de la salut pública. Rosa Maria Pérez, forense i professora associada de la UdL ha tractat el paper del metge forense en les autoritzacions judicials per causa de salud pública. Per la seva part, Juan Luis Beltrán, president del Consell de Transparència de Navarra  ha exposat  la relació entre internet i la salut pública. Per últim, el professor titular de Dret Administratiu de la UdL, César Cierco ha tractat el tema de les recomanacions en salut pública.

La Jornada ha estat organitzada per l’àrea de Dret Administratriu de la FDET i ha estat dirigida per la professora Laura Salamero.