Comencen les XXIII Jornades Jurídiques de la UdL

Descàrrega i visualització de fotos: AQUÍ

Aquest matí a l’auditori de l’edifici emblemàtic del Campus Universitari de Cappont  han començat les XXIII Jornades Jurídiques de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida, organitzades en aquesta edició pel Departament de Dret Privat. Des d'avui i fins demà reflexionaran sobre els reptes jurídics davant de la crisi.

L’acte inaugural ha comptat amb la presència de la secretària general de la UdL,  Dra. Maria Teresa Areces, el director General de l’Agència Catalana de Consum, Sr. Alfons Conesa, la degana de l'FDE,  Dra.  Maria José Puyalto i la directora del Departament de Dret Privat,  Dra Maria Dolors Toldrà.

Després de l’acte inaugural s’han iniciat les ponències. La primera a càrrec de la Dra. Adoración Castro Jover, catedràtica de Dret Eclesiàstic de l’Estat de la Universitat del País Basc. Castro Jover ha exposat els seus raonaments sobre el reconeixement de la diversitat i l’ha presentat com un repte de la societat actual. Tot seguit ha estat el torn de la Dra. Raquel Castillejo, catedràtica de Dret Processal de la Universitat de Santiago de Compostela. La Dra. Castillejo ha reflexionat sobre l’oposició del deutor en els desnonaments  i l’execució hipotecària. La jornada matinal s’ha completat amb la conferència de la Dra. Mariló Agramunt, presidenta de la junta arbitral de Consum de Catalunya i professora de Dret Civil de la Universitat de Barcelona. La Dra. Agramunt ha parlat sobre un tema d’actualitat com és les participacions preferents i el deute subordinat.

La sessió de tarda l'ha obert el Dr Andrés Domínguez, catedràtic de Dret Civil i degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Valladolid. El Dr. Domínguez ha parlat sobre les clàusules més conflictives en les escriptures hipotecàries. La darrera intervenció del dia ha anat a càrrec de la Dra Alegria Borràs, catedràtica de Dret Internacional Privat de la Universitat de Barcelona. La Dra Borràs ha analitzat el paper del Tribunal de Justícia i de la Unió Europea en l’evolució de la legislació i la jurisprudència

Demà, dia 29, es completarà el programa de les Jornades amb les ponències del catedràtic de Dret Mercantil de la Universitat de València, Juan Bataller, i la del Jutge del Jutjat Mercantil num.3 de Barcelona, el Sr. José María Fernández Seijo.