Alumnes de la FDET participen al I Torneig Nacional de Debat Isabel de Villena

Image-4
Participants del torneig

Els dies 26 i 27 de juliol alumnes de la Facultat de Dret, Economia i Turisme han participat al I Torneig Nacional de Debat Isabel de Villena organitzat pel col·lectiu Debat UPV que ha tingut lloc a la Universitat Politècnica de València. Els alumnes que han format equip per la Universitat de Lleida han estat: l'Alba Maria Rivera Gallús - Capitana i Oradora, la Núria Sorolla Tamarit i el Francisco Javier Capell Alonso.

El torneig va tractar sobre "La identitat col·lectiva a l'Occident de la postmodernitat". Aquest tema genèric donava peu a una pregunta relacionada amb aquest que era la que se sotmetia a debat. Els equips havien de defensar la posició a favor o en contra atenent als resultats d'un sorteig 15 minuts abans de començar cada debat. Preguntes que finalment es van tractar:

1. S’haurien de potència de cara al futur narratives que prioritzen el grup front aquelles que centren en l’individu?
  2. Ha sigut un factor decisiu la narrativa dels mitjans de comunicació catalans per arribar al referèndum de l’1 d’octubre?
  3. Implica més perjudicis que beneficis l’efecte d’inculcar als menors a càrrec valors que socialment generen controvèrsia (veganisme, gèneres no binaris, religions…)?
  4. L’ONU hauria de poder dur a terme ingerències per implementar sistemes democràtics en zones en conflicte o amb règims que no estan garantint els drets universals?
  5. Té un efecte social positiu la inclusió d’identitats com l’asexualitat o la pansexualitat al col·lectiu LGTBI+?

L'equip de la UdL va qualificar en cinquena posició, en puntuació, quedant a les portes de la semifinal (cinquena de vuit equips en total).

Aquesta ha sigut la darrera de les activitats que l’agrupació ha organitzat aquest curs 2018/2019. El darrer mes d’abril van participar a la lliga de debat Universitària de la Xarxa Vives. En aquella ocasió l’equip de la universitat de Lleida va quedar semifinalista i classificada per la competició de l’any que ve.

Aquest any l'equip de debat ha aconseguit fomentar molt la participació en les seves activitats, fomentant l’aprenentatge de l’art de parlar en públic i el creixement personal en competències transversals.